Jumaat, 5 Januari 2018

KEPUTUSAN SPM TIDAK MEMENUHI SYARAT UNTUK MENYERTAI TUDM? INI SOLUSI BUAT ANDA

Nasihat Untuk Adik2 yg Berminat untuk Sertai TUDM TETAPI Keputusan SPM TIDAK Memenuhi Syarat yg Ditetapkan.

-------------------------------------------------------
BACA dan HADAMKAN
-------------------------------------------------------⤵
✖Jika keputusan SPM anda x memenuhi syarat kelayakan akademik yg diperlukan, jangan buang masa dan tenaga hadir ke sesi pemilihan.

✖ Ada kes calon yg gagal pemilihan fizikal di Alor Setar yg sanggup ke KL pula untuk mencuba nasib walaupun tahu akan ditendang keluar seawal proses saringan. Tidakkah itu satu perbuatan sia2?

-------------------------------------------------------
SOLUSI- Pilihan di Tangan Anda.
-------------------------------------------------------⤵
👍 Korbankan masa anda selama 2 tahun untuk sambung pengajian di Peringkat Sijil Kemahiran di mana2 Institusi Kemahiran. Jika di Kedah, kita ada KISMEC dan di Pahang ada Pahang Skill Development Centre (PSDC).

Di negeri2 lain ada juga Institusi Kemahiran ini. Sila google sendiri. Pilih bidang pengajian berkaitan Kejuruteraan seperti⤵
➡ Elektrik
➡Elektronik
➡Mekanikal
➡Mekatronik

👍 KEDUA, anda boleh ulang semula subjek yg x Kredit bagi Kertas Julai. Contoh, anda hnya lulus bg subjek Matematik, ambil semula Paper Julai dan pastikan dapat Kredit. Nak berjaya kena usaha.

Pilihan di tangan anda. Ini baru sembang bab akademik, bab fizikal belum lagi. Banyak lagi ilmu yang perlu anda tahu sebelum ke sesi pemilihan Perajurit Muda Siri 59/2019 akan datang.

Inilah sebab mengapa Buku Kerjaya TUDM ditulis. Bagi memberikan kefahaman kepada anda supaya tidak melakukan kesalahan sama setiap tahun.

Tiap tahun selalu mencuba apabila pengambilan Perajurit Muda dibuka tapi gagal kerana faktor kelayakan akademik. Sedar x sedar umur dah mencapai 25 tahun. Dah x layak memohon.

Daripada membuang masa mencuba walaupun anda tahu akan gagal, lebih baik luangkan masa membaca dan dapatkan ilmu. Bila ada ilmu lebih mudah untuk anda mengatur strategi.

Sekian perkongsian dari saya.
Nak beli Buku Kerjaya TUDM, sila Wasap saya. KLIK Link Berikut: http://www.wasap.my/60195771353

Salam Positif, Salam Kejayaan
NOTA:-) Sila SHARE Post ini untuk manfaat bersama.
"Sentiasa di Angkasaraya"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan