Monday, 8 April 2013


HOBI OH HOBI


HOBI Part 1

Setiap kita pasti ada hobi masing-masing.  Macam tu juga lah saya.  Tapi aku berkongsi hobi dengan Pak Su saya (En. Johari Bin Rejab - Pembaca setia PERAJURIT sejak 1993).  Hobi kami ialah mengumpul keratan akhbar yang berkaitan bidang pertahanan.

Sebenarnya, hobi ni dicetus oleh Pak Su.  Beliau telah mula mengumpul keratan-keratan akhbar ni sejak tahun 1994 lagi.  Kiranya dah expert la dia ni dalam bidang hobi kumpul-mengumpul keratan akhbar ni.

Keratan-keratan akhbar yang dipotong ni kami akan ditampal di dalam buku nota panjang yang budak-budak sekolah buat nota Sejarah dengan Pendidikan Islam tu.

Ni la sebahagian gambar-gambar koleksi tersebut:


Koleksi Tahun 1994 & 1995











Koleksi tahun 2011 - 2013

















2 comments:

  1. menarik hobi nie....ada jumpa citer kor jurutera tak? Atau pic kor jurutera kat keratan akhbar-akhbar yang lama...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hobi warisan dari bapa saudara saya. Rasanya ada. Kalau ada saya akan masukkan di dalam blog ini. Terima kasih atas komen anda.

      Delete